Porukalla LIEKSAN Karhunpolulla 27-30.5.2021

Torstaina 27.5.2021 Retromatkaajien ja Eräeukkojen retki Karhunpolulle alkoi aamusta ja ajettiin Suuri-Piiloselle, josta eukkojen vaellus kohti Änäkäistä alkoi noin klo 13.00. Me jatkettiin siitä kohti Änäkäistä ja majoitutaan vaunun kanssa odottelemaan Helin ja Annen paluuta vaellukselta tänne Änäkäiselle. Maisteltiin vaihteeksi valmisruokaa, helppoa sellaista. Pussiin vain 4 dl vettä ja annetaan hautua, syntyy muussia ja naudanlihaa sekä kasviksia sisältävä pataruoka.  Harvemmin tulee näitä syötyä, koska useimmiten Tupun Pubi laittaa omatekoista sapuskaa. Siinäpä sitten nukuttiin porukalla Änäkäisellä.

Perjantaina 28.5.21 Eräeukot lähti Änäkäiseltä vaeltamaan kohti Aittokoskea ovat välillä Valamajoen autiotuvalla yötä. Me tultiin klo 15:54 Aittokoskelle ja vaunussa sadetta pideltiin.

Lauantai 29.5.2021 klo 9:53 Aittokoskella lämpötila +9 ei sadetta tänään. Hyvin nukutti puron solistessa niin rauhoittavasti. Eräeukot tulee Valamajoen autiotupayön jälkeen tähän taukopaikalle ja siitä sitten matka jatkuu seuraavalle laavulle Vihurinkoskelle. Heli ja Anne saivat Tuulankin innostumaan vaelluksesta ja kolmistaan sitten lähdettiin taivaltamaan kohti seuraavaa kohdetta.

Aittokosken maisemat olivat komeat, vanhaa metsääkin löytyi ja Aittokoski kohisi mukavasti. Muutama kanoottikin nähtiin laskevan koskea. Maastöpyöräilijöitäkin oli liikkeellä. Upea laavu ja paljon nuotiopuitakin oli tarjolla. Komeaa Pohjois-Karjalaista maisemaa oli tarjolla tällä reissulla.

Naisporukalla vaellettiin viimeinen etappi kohti Viharinkosken laavua, Matti meni edeltäkäsin rikittämään nuotiotulet valmiiksi. Mukava polku, välillä vähän märkää, mutta hyvin päästiin perille. Pari maastopyöräilijää ja pari muuta vaeltajaa tuli polulla vastaan. Juttu luisti ja välillä taisi iloinen naurunremakkakin kaikua metsäpolulla. Helillä vähän selkä kremppasi ja yhdessä yritimme sitä hoidella siellä metikössä. Lintuja oli melko vähän ja muita metsäneläimiä ei juurikaan näkynyt koko reissun aikana. Viharinkosken laavu oli kyllä todella upealla paikalla Jongunjoen töyräällä.